Markarbete på Yason

Idag var det dags för ridning med skolan igen som vi gör varje måndag! Jag fick rida Yason igen! Blev så glad när Nina sa typ" Sara vill du ha Yason igen? " :D Så vi börja de med uppvärming, halter och förhållningar samt igångsättningar. För att få hästarna lydiga för hjälperna! Yason var lite  stel i ena sidan som han har varit dom andra gångerna också, eller att vill gärna ställa sig åt ena hållet. Över bommarna var det bara att hålla tillbaka, vara lugn och följa med! Tyckte han var duktig och lydig! Sen fick vi rida som en liten bana med bomserier & upphöjda bommar på långsidan!
Såhär såg den ut! Först red vi över bommarna på volten i vänster varv! Efter dessa skulle man fatta galopp och "hoppa" de upphöjda bommarna bryta av till trav och trava på kort diagonal till snett igenom på de andra bommarna. Sen fatta galopp och hoppa bommarna i andra varvet. Han var lite stissig i början av banan och ville springa! Sen fick jag tillbaka honom och vid andra galoppen var det jättelugnt och fint tyckte jag!
 
Nästa vecka taggar jag hoppning! Hoppas på Yason igen, han är riktigt rolig att rida! :)
Då kanske vi blir filmade!
Hagens Yason, bild från hemsidan! Skriver om Grana i ett annat inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0