Läromästar Mingus

Mingus är en läromästare, har hört det SÅ många gånger. Av nästan ALLA tränare jag ridit för. Visst, han är en ponny småbarn kan rida osv men om man ställer krav på honom. Är det inte alltid lätt! Han kan vara så envis och jävlig ibland men hur fin som helst en annan dag. Men Lisa sa ex igår att när jag väl lär mig rida han på raka spår & böjda kommer det bli toppenbra! För Mingus kan verkligen, det kan han iallafall upp till LA! Men han gör det inte gratis! ;)
För mig är en läromästare inte en häst som går i form av sig själv, utan en häst som man verkligen behöver jobba med och en häst som kan! En häst som - Mingus!

Hector är ett ex på en häst som INTE är läromästare. Jag red honom på ridskolan 2008 när han var 5-6 år. Han bråkade sjukt mycket och ja tävlingarna var kaos. VI klarade 1 av typ 6. Annars var det avramlingar och på dressyrbanan hoppa han över staketet 6 ggr. Men det som var fel var att rideleverna typ fick lära honom & typ utbilda honom. Jag sög på att rida under tiden jag red Hector! SÅ fel. Hector skulle kommit med i ponnyakuten, men det blev inte så för att en elev hade skickat in honom dit utan att fråga!!
 
VAD ÄR EN LÄROMÄSTARE FÖR ER?


Kommentarer
Postat av: Malin

För mig är en läromästare en häst/ponny som kan mycket och liksom lär ryttaren och inte tvärtom.
Men det ska inte vara enkelt. ;)

2012-09-03 @ 16:17:47
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0