Hagens Yason - hoppning

 
I början red vi lite över travbommar och red övergångar samt halter för att få hästarna att lyssna på hjälperna och vara lydiga! Sen när jag skulle hoppa ett kryss första gången var skulle han checka "hindret" och sen nästa gång hoppade han ett stort stillastående hopp, så jag tappa stigbyglarna. Sen när han landade bar det iväg! Haha :) Fast måste säga att jag må ha ganska bra balans på stillastående hopp från b-ponny tiden! Sen satte vi ihop de till kombination, kryss- kryssoxer. Då skulle han checka innan igen och sen hoppa stoort. Hehe men sen fick vi bättre flyt efter några gånger! Sen hoppa vi trestuds på långsidan! Kan ju säga att första gången klev han över alla i skritt, haha charmigt värre. Vi satte ihop "hindrerna" till en liten minibana, först kombinationen snett igenom och sen 3 studsen på långsidan. Det var bästa gången och då hade vi ett jättebra flyt! Nina tyckte jag skötte det bra och hon berömde mig för att jag är så lugn efter han har stannat och bara vänder upp igen osånt efter han stuckit lite. Roligt roligt, me like ponnyn!! Han är speciell men endå en sån ponny jag gillar, något att jobba med liksom! Fast kan ju säga att jag troligtvis inte kommer få honom nästa vecka då jag haft han 3 gånger i rad :(
Filmer kommer när victoria skickar dom! :D Var dock som markarbete = kryss
 <strong><span style="font-size: small;">&nbsp;bilder från hoppspecial med yoker ♥<br />
&nbsp;</span></strong><span style="font-size: x-small;">foto: <a class="bold userLink" href="http://dayviews.com/busfroe/" onclick="bdb.ajax.loadContent('/busfroe/', 'busfroe');return false;" name="busfroe" target="_top">@busfroe</a> :)</span> bilder från hoppspecial med yoker ♥
 foto: @busfroe :)
Bilderna är när jag hoppar Hagens Yasons "släkting" Hagens Yoker, 2011 sista hoppspecialen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0