Grym ponny <3

Finns många ord att säga om Mingus & träningen idag! Han var helt GRYM! Halterna var jättebra mot vad dom brukar! Traven var underbar. Vi trimmade på galoppfattningarna, Mingus liksom fattar typ efter tre hjälper när jag rider utan spö och sporrar istället. Med spöet fattar han DIREKT! Jag ska liksom sitta kvar upprätt och kicka till honom om han inte fattar! Tillslut behövdes inte så stora hjälper för att fatta galopp! Blev en spark i väggen bara, haha! I skritten övade jag på att få till en fin skritt som var i bra tempo! Dvs inte för seg men aktiv och inte för snabb! Sen har jag problem med att sätta halten i mitten på x. Så då räknade vi stegen dit 3 gånger och det var sammanlagt 10 travsteg! Så jag ska försöka göra en halt efter 10 travsteg så blir det perfekt! Red igenom programmet i slutet och gud vad fin ponnyn är! Så himla stor skillnad mot när vi red programmet för två veckor sen, då det var springspringspring! Bästa gången vi red programmet sa Lisa! Nu är det bara tagga inför söndagen!
 
Stort tack till Erin som hjälpt mig nu två veckor i rad! Tack vare henne fick jag rida lektioner som jag har fått ut sjukt mycket av! Erin är så sjukt snäll som fixat allting också! Håller med henne om att de va värsta lyxen haha! Jag får väll lyxa till det för henne sen då! ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Lycka till i morgon! :)

Svar: aw tack :D fast de är på söndag!
Sara Hermansson

2012-09-15 @ 07:59:28
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0