Gårdagens bästa Mingus

Ponnyn var helt klart bäst igår! Det hade spöregnat så jag tänkte rida i ridhuset men kom på att de va hoppträning så blev ett pass på slingan / ovalen! Skrittade fram riktigt länge medan jag höll på med mobilen! Sen jobbade jag mycket i skritten med skänkelvikningar osåvidare för att få han mjuk och lösgjord. Sen travade jag och galopperade samlat på ovalen men tänkte inte mer på de! För det har gått förut! Sen kom red jag ner på slingan och tror ni inte ponnyn går i form när jag travar? Lugnt o samlat! Jag tänkte att de måste vara något fel på ponnyn han som brukar ta upp huvudet och jag har alltid tänkt att de inte är någon idé att jobba han ute åtminstone i trav & galopp. Men sen fattar jag galopp och han galopper jättelugnt och samlat som om vi red på banan! Herregud jag blev så himla glad så jag berömde ponnyn helahelahela tiden! Sen släppte jag iväg honom och då blev han lycklig över att galoppera på genom de stora vatten pölarna som fanns! Gjorde ett galoppombyte mitt där och då blev de också tre bockar hahaha busehäst! Sen tog jag tillbaka honom till skritt och skrittade mot raksträckan! Så jag tänkte att jag kunde testa samma sak där men trodde aldrig det skulle funka! Men han var lika samlad och fin! Jag DOG! Ni tycker säkert att jag är lite konstig eller nått som är helt överlycklig för att ha kunnat jobba han så utomhus! Men det har liksom aldrig funkat förut på det sättet! Efter de skritta jag av längelänge medans jag snackade med Erin! Det här ridpasset glömmer jag aldrig!! Hade kunnat rida i evigheter, ååååh min fina ponny! SÅÅÅ HIMLA GRYM! ♥
bild fotad av victoria
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0