Dressyrponny var Mingus idag .. ooojaaa!

Tror vi måste stryka lite av rubriken? Njaaaa.. Dagens träning var både bra / dålig. Var mycket att fightas för att få det bättre! När han gav sig så blev det superfint till han började igen tills han gav sig osvosvosv! Så höll lektionen på idag. Ena stunden kunde han vara HUUUUR fin som helst medans andra stunden var det bara springspringspring jag vill smiiita ifrån jobbet.  Lisa sa endå att hon aldrig sett mig rida så bra som jag red idag, bara för att jag aldrig gav mig. Satte mig i sadeln hur bråkig han än var och väntade ut han i fleraflera varv. Känns som det tog minst 10 varv innan han gav med sig ibland! Men det var så värt för när han väl gick bra dåå var han superfin! Jag är nöjd med lektionen fast endå inte. Men det är endå kul att ha något att jobba med! Sen red jag igenom fälttävlansprogrammet! I söndags förra veckan var ponnyn så JÄVLA fin, äkta sammarbetsvillig och lyhörd och ALLTALLTALLT. Men idag var det MYCKET MER jobb. Vi började rida upp i en trav som var springig som tusan! Hittade tillbaka till serpentinerna som blev jättefina. Skrittövergången okej och sen en HELT perfekt galoppfattning och superfin galopp volt och bra ökad på långsida. Sen vare trav, och vad hände där? Övergången in på mittlinjen halt mot hand upp med huvudet! Jag = upp med händerna.. Vidare och galopp igen, galoppen blev bra men inte lika fin som första. Formen höll sig hela långsidan sen ta tillbaka, travövergången och trava på lång tygeln och trava upp. Kaoos igen på uppridningen. Vi kom fram till att jag har lärt mig rida han jättebra på böjda spår! Men raka spår då? Det enda som finns är att ÖVA ÖVA ÖVA ÖVA ÖVA ÖVA och återigen öva. Och jag måste ner med händerna och fortsätta rida som jag gjorde i början och aldrig ge mig hur jävlig han än är oavsett om det är på en tävling! Mingepinge = oförutsägbar man vet aldrig vad som väntar! Ena dagen = går som en klocka
Andra dagen = springer och ska smita från jobbet nästan hela tiden. Men det gör han till en läromästare! En läromästare är inte en ponny som går i form av sig själv, utan en ponny som kan vara bråkig osv också. Så man lär sig rida bråkiga ponnysar också. Det är endå DET jag fastnat på för honom. Mingus är inte Mingus utan sin lilla bråkiga sida också! Han är ingen robot ;) End of story!
 
♥ När min ponny är fin, är han riktigt grym! Bara att hålla tummarna att det går bra på tävlingen som är om sådär två veckor. Ops har inte berättat nått om tävlingen för er på bloggen, men de kommer de kommer!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0