Tomkörningslektion

Igår tog ju mamma en tömkörningslektion för Gun. Jag blev förvånad över hur bra det gick med tanke på att hon aldrig har gjort det förut.
Gun började med att visa hur det skulle se ut och liksom testa på honom så hon kunde förklara på bästa sett. Gud jag har aldrig sett honom så fin,  han tog verkligen ut steget och trampade ordentligt under sig. Han fick mycker luftigare steg.
Sen när mamma skulle ta över tyckte hon att det var lite svårt i början men hon kom in i det ganska snabbt och jag tycker det såg väldigt bra ut! Ibland glömde hon hålla ordentligt i yttertömmen så Mingus började vända, haha gud vad roligt det såg ut! Men Gun sa också att det är faktiskt bra att det händer för då lär hon sig hur hon ska ta sig ur en sån situation  om hon är själv.
.
Idag ska mamma tömköra igen då jag inte kan rida och sen är det bra för då kommer hon ju fortfarande ihåg saker från lektionen.
En bild från när vi tömkörde Kaye.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Kul att det gick bra :)

2012-05-30 @ 14:15:10
URL: http://ljusdalsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0