Lektion för Gun

Idag var det äntligen lektion för Gun, förra veckan var det inställt! Till en början var han seg för skänkeln men då skulle jag smälla till med spöt samtidigt som jag skänkla om han inte lyssnade. När jag gjort det några gånger blev han mycket bättre för skänkeln. Först travade jag i lättridning och lossade och böjde. Först var han lite bråkig och gick lite sådär, men sen efter ett tag började han mjukna. Sen blev det nedsittning och jag hade hoppsadeln så visst det var lite svårare att sitta i men det gick jättebra. Vi har det lite svårare i ena varvet så där ska man ha ett "fejkstöd" som vi kallar det när han inte tar förhållningarna på den tygeln i traven. Men idag jobbade vi mycket i skritten flera volter och gud vad fin han blev i traven efter. Galoppfattningarna blev super för att vara mig och Mingus eftersom han brukar springa lite och ibland inte fatta. Han fattade alla gången när jag gjorde galoppskänkeln förutom 1 och rusade inte in. I galoppen gick det också jättebra han var rund och fin. När lektionen var slut red jag lite självständigt och tränade på att göra halt på medellinjen, vilket gick super. Jag travade av honom lite på lång tygeln och sen skrittade jag av på ovalen och klappade på ponnyn som var bäst! Supernöjd över lektionen, bästa på länge.
Hade tyvärr ingen med mig som kunde fota eller filma men mamma lovade att följa med och filma/fota nästa gång jag rider för Gun! :)

Kommentarer
Postat av: Therese- Weareyoungg.blogg.se

Sv: tack så jätte mycket desamma!!:)

Allt bra?

2012-05-08 @ 21:30:33
URL: http://weareyoungg.blogg.se/
Postat av: felicia - fotokobran

vilken är din favoritglass? :D

http://fotokobran.se/2012/may/vilken-ar-eran-favoritglass.html#comment

2012-05-09 @ 18:56:42
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0