Gårdagens dressyrlektion för Gun

När jag red fram var han otroligt pigg och glad. Men så fort Gun kom så segnade han till.
Vi började jobba i skritten att han skulle svara ordentligt för hjälperna. Han kändes super! Sen gjorde vi väldigt mycket övergångar skritt-trav för att han skulle var a vaken och med på vad som hände.
Sen blev det galopp fattningar från skritt. i början gick det inge bra för att jag släppte iväg honom och lät honom springa in i galoppen. Så Gun sa till mig att jag skulle luta mig bakot väldigt mycket ha bra stöd på ytter och jag fick inte släppa den även om han galopperade. Tillslut när jag hade fått kläm på det fungerade det super och Mingus fattade på engång!
Efter red jag lite självständigt och övade på galoppfattningarna.
Är verkligen supernöjd med lektionen och tror att det var den bästa hittills! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0