GALEEEEN uteritt med Pernilla och Oscar

Idag red jag ut på andra sidan vägen med Pernilla. I början var dom otroligt lugna och super duktiga.
En gång blev galoppen lite väl okontrollerad och övergick till sken men vi fick stop på hästarna ganksa snabbt. Efter den galoppen kände vi att vi behövde avsluta med en bra galopp, och det var det verkligen! Han samlade sig ordentligt och lyssnade på mina hjälper. Jag hade ganske långt avstånd från Oscar den gången för att dom inte skulle börja tävla med varande och Mingus lyckades faktiskt hålla avståndet otroligt bra! Supernöjd!
Efter den travade vi lite och sen tänkte vi skritta resten av vägen tillbaka, men när vi kommer fram till ett stall så kommer det två hästar skenande förbi, med hängande grimskaft. Vi frågade om  vi skulle akta oss men dom sa att hästarna var snälla..
Sen kommer vi på att Evelina som är medryttare på Fahrenheit(?) var en bit framför oss och hästarna hade precis sprungit mot hennne så vi travar mot henne och då  ser vi henne med dom andra hästarna bakom sig. Jag hade hoppat av då Mingus var lite halv galen. En av hästarna var en hingst och höll allvarligt talat på att sätta på Mingus.. Haha kanske låter roligt men jag trodde jag skulle dö och jag trodde Mingus skulle bli mos, då den hästebn var minst 180.. Sen kommer hästen mot Mingus ansikte och bara går närmare och närmare och jag håller på att bli klämd imellan dom.. Så kommer jag på att jag har spöet, så jag viftade med det mot den hästen och som tur var hade den väldigt mycket respekt för det så den flyttade på sig och jag hoppade snabbt upp.. Sen kommer ägarna som var helt lugna..(?) Och typ inte brydde sig om att vi kunde ha blivit skadade eller något..
Ja tillslut fick dom in hästarna och vi 3 gick tillsammans tillbaka..
Kan inte säga annat än att Mingus är underbar! Så sjukt glad att Mingus sparkade till hästen, HAHA !

Kommentarer
Postat av: Tova

Och höll allvarligt på att sätta på mingus, hahahaha lol tror jag avlider!!

2012-05-29 @ 02:05:43
URL: http://tssb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0