Andra inlägget <3

Heej heej Moa här.

antar att ni läste mitt första inlägg så skriver ingen info om mej.

Kom nyss från stallet . har städat lite där och ridit lilla prinsen.

Dagens ridpass

Red ut barbacka på hackamoret. han lyssnade superbra men var lite stissig för det blåste och aa.

sen så bestämmde jag mej för att trava en bit och så gjorde vi det sen kom vi till en backe och ville testa att galoppera barbacka på honom (bara gjort det på volten.) han hade jätte mjuk och fin galopp.

sen så tog jag några skutt över en stock på typ 60 cm han var superduktig.

sen skrittade jag hem. och bestämmde mej för att ta några galoppfattnigar på volten och så satte jag på han sadeln. för han har börjat bocka lite i galoppfattningarna från trav och i galoppombyterna.
hade ingen lust att rammla av.

men han var superduktig.

och bytte galopp hela tiden när jag bad honom. la fram en bom och galoppera över och sen byta galopp.
 tränade även omhoppnings vägar vilket han äger på .

Gårdagens ridpass


Red fram på volten med en kompis (lollo)

galopperade mycket för att få honom mjuk.

tänkte inte så mkt på formen efter som vi skulle hoppa. först tänkte jag hoppa på volten. men sen bestämmde jag mej för att ta teräng banan i stället .

tog bara 4 av hindrerna
 det var en grön grind med bildäck i mellan som kanse är på 80-85 cm

sen hoppade jag över ett par halm balar på typ 70 cm

sen två små fram hoppnings hinder på typ 50 cm han var ganska stark men lyssna.

han var lite svår att stoppa men lyssnade iaf.

aa det var väl de hörs sen puss! <3



// Gästbloggaren Moa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0