har inte hunnit..

Jag har inte hunnit blogga om ridpassen då jag har haft fullt upp med skolan.. så jag tänkte göra det nu!
Måndag: Jag började med att skritta fram runt ovalen och han var jätte lugn. När jag hade skrittat fram gick jag till ridbanan och började rida mer ordentligt. Han kändes jättefin redan i skritten. Sen i traven hade jag inte så mycket krav då han brukar vara ganska pigg och springig, men han var väldigt lugn och  ökade ingenting förutom när jag bad honom. Jag satt ner mest i traven och gjorde lite små övningar. När jag hade ridit i ungefär i tjugo minuter gick jag ner till ridhuset med Jennifer och Juni för att det blåste så himla mycket. Där jobbade jag mycket med att han skulle hålla samma tempo, gud vilken känsla! Jag satt mest ner i traven och han kändes verkligen superfin! Efter så skrittade jag av runt ovalen igen.
Tisdag: Jag skrittade ner till slingan eftersom jag skulle konditionsträna där. Jag skrittade först ett varv på långa tyglar sen tog jag tyglarna och började trava. Han var ganska pigg men kändes inte springig på något sätt. När jag hade gjort det övergick jag till galoppen, han blev lite piggare då men fortfarande inte springig. Jag gjorde npgra fattningar så han skulle vara ganska uppvärmd. Sen galopperade jag i 2 minuter, då började han öka ganska mycket men man kunde liksom få stopp på honom. Jag fick ta ganska mycket förhållningar så han inte skulle springa på för mycket. Gjorde det ungefär 4 gånger. Avslutade med att skritta av ganska länge.
bild från i lördags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0