Städat och ridit

Idag städade några i nedrestallet våran sadel och foderkammare och efter bjöd Anna på fika :) 
När vi hade gjort det gick jag  till hagen och tog in Mingus, haha typ första gången han inte står längst bort ;) 
Han stog still hela tiden när jag gjorde iordning honom :D 
 
Jag red först ner till slingan för att skritta fram honom ett varv där sen gick jag till ridbanan. Började med att rida igenom LC:1 på halv långa tyglar han kändes väldigt pigg och framåt redan från början! Det var ganska många små missar här och var men eftersom jag inte brukar rida igenom det så ofta så brydde jag mig inte. Jag blev förvånad över hur mjuk och stadig han var, känns som väldigt mycket fungerar bättre nu! 
Jag red i alla gångarter och försökte få bra övergångar från galopp till trav så att det inte skulle bli för springigt efter och jag tycker att det fungerade super. 
Efter ridpasset fick Mingus sin betfor och även bli sprayad med flugmedel :)
En gammal bild från en Tusseträning. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0