Dagens ridning - Juni & Mingus

Idag red jag både Juni & Mingus. Började med Mingus! Tog först in han i hagen och skrittade till stallet i grimman. Sen borstade jag igenom och kollade igenom honom. Satte på de bettlösa och skrittade ut! Red först i skogen vid sommarhagarna och sen på en grusväg en bit. Vi drunknade typ i allt gräs haha och mina fötter badade i gräset, tur att jag hade stövlarna ;) Mingus blev lite stressad där borta för de va några som skrek, och sen kom det en bil samtidigt så då börja han hålla på mitt i vägen. Så då hoppade jag av och ledde honom. Efter det åkte en polisbil förbi. Jag tänkte att det var lite konstigt att dom åkte med en polisbil på den lilla grusvägen :o Så jag vände tillbaka och red en annan väg längs åkern och upp i skogen. Där ville han gå åt det ena hållet, så fick bestämt leda honom till andra hållet. Blev en del klättring och sen red jag tillbaka till stallet.
Lite bilder från när jag red Mingus
Dags att rida Juni sen då, orkade inte rida så seriöst med henne heller så red ut runt lite på slingan i alla gångarter. Hon var duktig! :) Nu är man skittrött sen igår och idag! Längtar till Erin kommer hem imorgon!  :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0