Gårdagens hoppträning för Linda

Igår hopptränade jag ju för Linda. 
Det gick ganska bra! Mingus stannade på en kryssoxer ganska många gånger men när han väl kom över så hoppade han riktigt fint! 
 
Vi började med att galoppera över ett hinder som  det först var en galoppbom och sen ett rättuppstående hinder och sen en galoppbom bakom hindret som hon sedan längde eftersom. I början skulle vi rida i en kort galopp och  när hon längde avståndet på bommarna skulle vi länga galoppen. 
 
Sen var det som tre serpentinbågar som det var ett hinder i varje båge, efter hindret skulle man lägga en volt och se till att hästen inte genade. Sen  var det även lite kombinationer och enkla hinder som  sedan sattes ihop till en bana. 
Mot slutet hoppade Mingus super! 
Överlag så är jag supernöjd över ponnyskrutten men lite mindre nöjd med mig själv hahah. 
 
det fick bli en hoppbild på mig och Kaye ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Erikaaasss

fin blogg:)

Svar: tack :D
Sara Hermansson

2012-07-07 @ 17:19:27
URL: http://erikaaasss.blogg.se
Postat av: amanda

fin blogg!

kika gärna in på våran blogg och skriv några frågor på våran frågestund som är just NU!

2012-07-07 @ 22:24:41
URL: http://smatokarna.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0