Hoppträningen gick.. super!

Först byggde vi fram massa hinder medans Erin ledde Mingus. Sen red jag fram Mingus och redan då kändes han väldigt framåt och pigg! Sen travade vi över 2 bommar och travhoppade 2 hinder. Då i början var han lite seg på hindrerna. Efter ett tag kom han igång och blev piggare! Vi hoppade några olika övningar med titt hinder. På ett hinder tvärstannade han en gång så jag flög framför sadeln, då hoppa jag om det igen och det gick jättebra. Sen hoppade vi en bana på typ 9 hinder? Det gick super!
Jag råkade rida fel väg efter hindret nån gång, haha. Det var mer än ett halvår sen jag sist hopptränade! Jag red inte speciellt bra men Mingus var suuuperduktig! Vilken känsla att hoppa honom! Det var så himla kul! Han älskar att hoppa och busade efter många av hindrerna! Mingus är den roligaste hästen jag hoppat :)
Efteråt blev det lite markträning för Mingus då han ville springa in i boxen. Så vi tog ut han och tränade på att stanna och backa, tillslut gick han lugnt in i boxen. Sen tog jag ut honom på gången och stretcha och massera!


Mingus är så bäst ♥



Kommentarer
Postat av: louise

sv : haha ja typ.. elin skulle komma igång när skolan börja men nej tydligen inte.. <3

2012-01-12 @ 09:06:04
URL: http://teamlebo.blogg.se/
Postat av: Fanny Jaensson

vad roligt att det gick bra, bara jobbat! :)



sv: tack :)

2012-01-12 @ 16:51:03
URL: http://hovskrape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0