Lektionen 15/2

Igår red jag dressyr lektion för Lollo. Det gick sådär.
Skritten och traven gick jätte bra och övade mycket på att jag inte skulle driva i varje steg och att han inte skulle öka eller tränga sig inått. Jag har alltid trott att det är han som ökat men det visade sig vara att jag rider lätt för fort och då ökar han ju. Så det gick super bra tills jag skulle galoppera.. Jag och Sara har verkligen övat på galoppfattningarna jätte mycket och verkligen kämpat med dom, och såklart ville han ju inte fatta galopp igår. Så typiskt eftersom  allting innan hade gått så himla bra.
Men saker jag ska öva mer på är:
- Inte rida lätt för fort.
- Inte driva i varje steg.
- Inte låta yttertyglen glappa.
Efter lektionen skrittade jag av ute i tjugo minuter och sen fick han  lite massage medans han fick äta. :)
Sånhär fin outfit hade Mingus igår ;) hihi!

Kommentarer
Postat av: batts.blogg.se

fint!

2012-02-16 @ 13:48:55
URL: http://batts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0