Dagens ridpass

Det började med att jag kom till hagen och då var Mingus grimma borta. Så jag gick runt och letade, då märkte jag att jag hade tappat min mobil också. Så var tvungen att gå tillbaka igen och leta efter den också. Tillslut hittade jag mobilen men hittade fortfarande inte grimman. Så jag gick tillbaka till stallet och hämtade en annan grimma och tog Mingus. En timme gick åt till att leta & ta in han. Sen fixade jag iordning honom och började ridpasset på ovalen. Fokuset låg på att han skulle fram direkt när jag la till skänkeln. Ibörjan var han lite trög men kom igång bättre sen! Red inte så hårt i ca en halvtimme. Körde ganska mycket skritt och skänkelvikningar då han var lite stel men i slutet red jag igenom svenskt fälttävlansprogram för debutantklass 2011. Det gick helt okej även om övergångarna inte var perfekta osv! Sen kom Erin & Sabine, för vi skulle testa att ha rakapparaten vid honom. Han är rädd för att bli rakad, men vi försöker göra så att han vänjer sig vid ljudet osv. Det gick bättre än förväntat! Han var lite misstänksam men inget mer än det. Han fick lite godis emellanåt. Vi testade också att ta rakappareten framifrån & bakifrån när den var igång. Och dra den över han på kroppen när den var avstängd. Duktig ponny!
Blir bara att fortsätta att öva! När vi gick tillbaka till hagen hittade vi grimman iallafall :D
En gammal bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0