Grym ponny

Har bara en sak att säga att ponnyn var GRYM idag på lektionen. Det var i ridhuset som vanligt, jag började med att rida fram i 20minuter i trav skritt och galopp. Han var jättefin i det vänstra varvet. När lektionen började red jag i nedsittning och sen gjorde vi galoppfattningar. Han fattade jättefint inte alls springit. I andra varvet är det svårare för han hänger sig på innertygeln och trycker in bakdelen, så det vi gjorde var att trycka ut bakdelen en massa och försöka få kontakt på yttertygeln. För han vill inte ta yttertygeln så bra i det varvet men det gick jättebra idag. Det är nog en av de bästa lektionerna på Mingus. Galopperade också i det varvet, mot slutet av lektionen så var han mycket bättre i det varvet. Vi red mest i det varvet idag men varierade till det andra varvet också. I slutet travade jag av honom på en stor åttvolt. Skrittade av honom rätt länge och tog in han i stallet, han var jättelugn när jag tog ut han på gången och stretchade, & efter det fick han gå in i boxen och äta sin älskade betfor, haha :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

ska ni börja tävla på lokal nivå?

Isåfall när?

2012-04-17 @ 20:45:22
Postat av: gotlandsryttare Karro

sjukt fin bild :)

2012-04-17 @ 21:17:31
URL: http://karroannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0