Galen uteritt

Idag slutade jag ganska tidigt så jag åkte inte upp till stallet så sent. Jag började med att fixa alla grejer sen skulle jag ta in Mingus. Men så smart som jag är så tänkte jag inte på att det var lerigt i hagen så jag gick i leran med vita skor, riktigt smart. Men Mingus var så himla snäll så jag gick först fram till honom i hagen sen gick jag ut igen men han gick bredvid mig fast innanför staketet, så jag  blev inte så jätte lerig. När jag tog in honom var det bara att börja borsta då han hade rullat sig, det tog ungefär 45 minuter tills jag gav upp.. Han var så himla dammig och det var lera som inte gick bort.
Jag tänkte rida på ridbanan men när jag hade skrittat fram ändrade jag mig och hängde på Linda&Yngve, Jennifer&Juni  och Pernilla&Oscar. Vi red gällsta rundan där blev det skritt, trav och galopp. Mingus skötte sig någorlunda bra. Han blev lite väl taggad i galoppen så det blev lite okontollerat.
När vi var kanske 10 minuter från stallet såg vi en älg. Vi vart livrädda men efter ett tag vågade vi oss förbi den.
Sen red vi på slingan ett tag, mest galopp då, så det blev lite konditionsträning. Mingus var galen men han lyssnade endå. ;) Efter travade vi av och hade precis börjat skritta så såg vi Grazie springa lös, så en tjej i stallet sa åt oss att jaga hästen, hahah taggad Mingus säger jag bara.. Men grazie sprang in till stallet och sen i boxen, så det var lugnt och ingen var skadad ordentligt.
Efter spolade jag av Mingus ben och mage, jag säger bara en sak svettig häst! Haha!  Men det var den roligaste  uteritten på riktigt länge! :)
en bild på min prins ♥

Kommentarer
Postat av: Fanny & Filippa

Sööt♥

2012-04-24 @ 20:00:51
URL: http://syrrornaenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0