Dressyrlektion för Lollo igår

Skrittade först fram ute på ovalen. Sen när jag red fram så jobbade jag få honom låg och han var jättefin. Lugn och bra för skänkeln! Sen när lektionen började övade vi mycket på övergångar. Fokuset var mest i hans lite svårare varv, så jag red mycket i det varvet. Jag red på en liten volt runt Lollo i vänster varv och då åkte han ut flera gånger så jag måste vara snabbare med ytterskänkeln. De blev bättre efter ett tag och då bytte jag varv och där gick det jättebra. Han var superfin! Sen galopperade jag i vänster varv och det kändes sådär, efter det körde jag höger varv och det kändes jättebra i galoppen! Erin fotade och filmade lite så kommer att fixa det till sen! :)
En bild från lektionen



Kommentarer
Postat av: MajaDahlberg

sv : Tack! detsamma! :D

2012-04-11 @ 06:41:46
URL: http://cavallii.blogg.se/
Postat av: sophia

vad fint du rider!

2012-04-11 @ 11:54:27
URL: http://eslmupparna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0