Hemma från tävlingen

Kort sagt så kan jag säga att vi inte kommer att tävla Mingus hoppning mer just nu. Bara på hemma träningstävlingen men då tar jag 60cm. Han vill inte hoppa mer på tävling! Det börjar med att vi kommer dit och gåt terrängbanan två gånger på visningen & själva. Sen går vi hoppbanan direkt efter! Sen var det bara att fixa Mingus till dressyren!
Dressyren:
Det gick faktiskt bra att rida fram osåvidare. Fast fick typ blackout och hade nästan glömt banan för att det var lite stressigt oså. Chansade typ en gång, och red både slarvigt och dåligt! Mingus var spänd när vi började trava in på banan! Efter ett tag blev de bättre! Han ställde upp oerhört mycket. Galoppen var fin och trots missar fick vi 60,0 %. Var väldigt nöjd med Mingus insats! Men kan inte sluta tänka på vad vi hade fått om det skulle gått lika bra som i fredags :)

 
Hoppningen
Sen hade vi bara halvtimme på oss till hoppningen, blev stressigt. Hann byta sadel osånt! Sen var det att hoppa fram. En gång när vi red mot ett av framhoppningshindrerna tappade Mingus fotfästet ( då de va på gräs och vi hade inte broddat ) men red inte alls i ett så högt tempo, men det var endå äckligt! Sen hoppade vi och fick ett stopp på ett av dessa framhoppningshinder. Då hoppa jag om och sen in på banan direkt! Det var 4 oxrar inne på banan = Mingus svaga hinder. Så det slutade med stopp på två av dom. Vi var åtminstone vidare till terrängen!
 
Terrängen:
Efter ca. 5 timmars väntan så var Mingus klar och broddad! Dom första två hindrerna hoppade han med stillastående skutt! Jag höll skänkeln som stöd hela tiden men han stannar in 50 m innan det tredje hindret! Då vänder jag upp mot det igen! Han totalvägrar. Sen igen och då kommer vi lite närmare men han vägrar och jag märkte att han inte skulle ha hoppat hur jag än gjorde. För när Mingus har bestämt sig för det då tänker han inte! Synd men sant :( Så vi fick gå ut genom stängslet och gå tillbaka..
Tack till Erin och Victoria som hjälpte mig hela dagen <3
 
Finns film från dressyren och bilder från allt annat som jag kommer att lägga upp!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Va tråkigt :(

Svar: ja :(
Sara Hermansson

2012-09-16 @ 22:52:34
URL: http://mikzzan.blogg.se
Postat av: Anna

Åååh, vad tråkigt..! :(<3

Svar: jaa verkligen :/<3
Sara Hermansson

2012-09-17 @ 06:04:31
URL: http://www.mirakelponnys.blogg.se
Postat av: Malin

Vad synd. :(

Svar: aa :/
Sara Hermansson

2012-09-17 @ 16:00:11
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0