Gårdagens ridpass

Igår red jag lite i ridhuset en liten stund. Red upp för programmet och ponnyn var jättefin! Han kändes super för att vara på rakt spår! Men sen så råkade jag rida höger galopp och missa skritten så då blev det knasigt. Jag visste att det var något fel haha! Då avslutade jag för att han var så duktig och red ut på slingan och bara galopperade av åt båda hållen 1 varv. Gud vad roligt det var! Han ökade farten mycket inför den roliga raksträckan fast sen när jag kom till raksträckan åt andra varvet såg jag att det var en jättestor traktor där hihi. Han skyggade lite men bröt av skritt. Sen travade jag av pluttponnyn på ovalbanan! Han fick en lång skrittning runt ridbanan, på ridbanan några varv när jag satt på och när jag satt av. Då var det varierande underlag haha! :D
Ajuste jag red i nya dressyr sadeln för första gången om man inte räknar på Mustang!
JAG ÄLSKAR DEN STOOORT!  ♥♥♥♥♥
Som ni ser på bilden åker mina ben fram i hoppsadeln och min sits är inte alls lika bra som den är i dressyrsadeln! :)

(Jag vet att uppdateringen sög igår från min sida men det var andra saker som jag gjorde och kände ingen lust till att blogga eller ork.)
Ska skriva om lektionen som jag red idag också snart! Kan säga att det gick superbra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0