Dag 2 – Min första häst

Min första häst var väl Kaye om man räknar med honom då vi bara hade honom på foder. 
När han kom till oss så var det problem från första dagen.. Vi  skulle ta av broddarna för att vi skulle släppa ut honom i hagen med dom andra hästarna och han vägrade stå still, han sparkade och gjorde allt för att slippa undan. Vi  blev bitna flera gånger och jag blev bara räddare och räddare.. Jag kunde inte vara i stallet själv utan mamma eller Sara för att jag var rädd för att bli "attackerad". 
Men våran stallägare kände en kiropraktor som hon tyckte att vi skulle ta ut och se vad hon hade och säga så det gjorde vi. Vi stog och masserade en timme efter varje ridpass i flera månader och tog ut kiropraktorn flera gånger. 
Han blev bara bättre och bättre när han fick bort spänningarna, han började lita på oss, det märkte man tydligt! 
Han uppskattade massagen och kunde stå hur länge som helst och bara sova medans han fick massage. Han blev bättre i ridningen och vi hann med att tävla en gång. 
Jag kommer nog aldrig träffa en häst med den personligheten som Kaye hade, han var underbar men vi växte ur honom och han blev såld.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0