10/9 Yason & teori

Igår fick jag den jag ville ha, Yason! Som förra gången. Idag skulle alla rida med någon form av hjälptygel för att fokusera på sitsen så mycket som möjligt. Jag red med tidemantygel på honom. Det vi gjorde under lektionen var att ha ett ridspö vid händerna så handställningen skulle vara bra. Vi red utan stigbyglar nästan hela tiden! Yason var lite spänd då och då men stundvis var han lugn & fin. Fokuserade på att försöka vara mjuk i handen samt få honom lugn. Fick riktigt fin galopp i höger varv, lugnt och underbar att sitta på i galoppen! Vänster varvet blev flängigare men endå okej. Efter galoppen trava vi av och sen skritta av. Men hursomhelst är jag endå nöjd med ridpasset även om det gick lite bättre förra gången!
Ska bli spännande och se vilken häst man får nästa vecka! Då är det markarbete :) 
Yason

Efter hade vi lunch & sen stalltjänst! Jag och Jennifer fick fodra hästarna, lite senare var det dags för teori. På teorin handlade det om smittrisker och sjukdomar hos hästarna sen gick vi även igenom ridvägar. Även om alla kunde typ alla! Sen fick vi som läxa att läsa på om visitation!
Sneakpeak på mina anteckningar & boken

Jag bara älskar att läsa om hästar i skolan ♥
 

Kommentarer
Postat av: Tussie & London - ridsport och foto

Sara, skulle du kunna göra ett inlägg med text och bilder där du visar hur man gör en donut? (: Behöver verkligen till skol-DM den 24:e!

Svar: jag sökte på youtube och hittade en massa där :D sök bara på "Hur gör man en donut" typ så får du säkert fram massa!
Sara Hermansson

2012-09-11 @ 15:21:09
URL: http://londonryttaren.blogg.se
Postat av: Mikaela

Hej, Kan inte ni skriva om vilket gymnasium och program ni går och varför? :)

Svar: visst kan vi det :)
Sara Hermansson

2012-09-16 @ 16:51:57
URL: http://mikzzan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0