Dagens stekheta ridpass

Började med att skritta fram ute på slingan och lite i skogen med Anna&Max, det var jättemycket mygg i skogen bara. Mingus blev irreterad på myggen, så vi red till ridbanan. Det var sjuukt varmt idag solen lyser på för fullt utan moln på himlen. Först skrittade jag lite och försökte få han mjuk, gick inte så bra. Så jag galopperade lite med spöet men då blev han stark och ville inte riktigt jobba. Gjorde skritt och trav övergångar, vilket gick dåligt. Så jag fortsatte att jobba honom i skritt ett tag. Hade släppt ner spöet, så gjorde jag en galopp fattning från skritt. Ponnyn blev hur fin som helst i galoppen och det var lugn samlad galopp ett varv på mittvolten. Jag berömde ponnyn jättemycket och efter den galoppen blev han jättefin i traven i flera varv när jag satt ner.  Sen lät jag han få en liten skrittpaus och fortsatte sen, men då gick det inte lika bra. Han ville springa lite i galoppen. Jag travade av honom när han kändes ganska bra och skrittade av på ovalen. Ponnyn blev duschad och betad, samtidigt som jag betade plockade jag lite mer än 1 kg gräs som han får i kvällspåsen tillsammans med hösilaget.

Förlåt för dålig uppdatering från min sida, ska försöka att fixa nått inlägg tills senare! :)


Kommentarer
Postat av: Lina Jonsson

Fin blogg :)

2012-05-27 @ 18:20:45
URL: http://ryttareochhast.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilken härlig bild! :)

2012-05-27 @ 19:33:02
URL: http://vivacious.blogg.se/
Postat av: Linda

sv; Tack! :D

2012-05-27 @ 19:40:17
URL: http://vivacious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0