Solna ridskola - Hagens Yason


Idag fick jag rida en annan ponny. Hagens Yason som är en connemara valack född 97. Han var jätterolig att rida och var lite känslig i ridningen. Ridningen gick jättebra, han var för det mesta lugn och avslappnad, stressade bara upp sig nån gång! Han var mjukare än Mingus i munnen och ganska så känslig för skänkeln! Vi övade på övergångar idag, det var inte så avancerat då dom fortfarande skulle kolla hur vi rider. Det är ju andra gången vi är där. Men Yason kändes fin bara att han ville ställa sig mer åt ena hållet än det andra! Fast det blev bra övergångar! I galoppen när man skulle galoppera så var han lite taggad. Ibörjan var han lite spänd men efter några varv blev det mycket bättre! På halva volten skulle vi skritta och trava först och sen trava och galoppera. Sen samma sak på fyrkantsspåret! Tyckte om ponnyn :D  Nina sa att vi såg ut att trivas bra tillsammans, så det var roligt! Jag hoppas jag får rida honom nästa gång också!
Här är en bild på honom! Men det som är lite roligt är att min gamla favorit ponny på Väsby ridklubb hette Hagens Yoker.  Dom kommer ifrån samma stuteri också!  Yason var lite lik Yoker i ridningen tyckte jag! Fast iochförsig var det jättejättelängesen jag red Yoker :)
Yoker. Saknar att rida honom, inte jag som rider på bilden. ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0