Trampad och lektion

När jag tog in Mingus gick jag in i spolspiltan och sköldje Mingus hovar. Jag satt på huk, och helt plötsligt råkade Mingus komma åt en vattenkanna så den ramlar. Mingus blev rädd och hoppade åt sidan och landade på mitt lår. Han hoppade bort fort men det gjorde endå jävligt ont! :( Sen när jag red lektion så gick det sämst. Ska inte skylla på att jag blev trampad men kändes som jag var väldigt okoncentrerad också. Det vi jobbade på hela lektionen var att få han fin i traven. När han sprang iväg i traven och skjöt upp huvudet skulle jag skritta igen. Det är de att jag måste ha superbra stöd på tyglarna för så fort jag tappar lite så är huvudet uppe. Fick stundvis bra känsla! Galopperade i slutet, vilket gick helt okej. Sen efter när lektionen var slut fortsatte jag att jobba i skritt och litelite trav. Mestadels skrittarbete var det idag. Blev ridning i 1,5 timme, men mer än hälften av allt var i skritt!
Ser ni hovmärket?
Mamma fotade och filmade, så fler bilder kommer. Men det såg inte så bra ut direkt :/

Kommentarer
Postat av: Tove

Du var inte den enda som kände sig ofokuserad idag, haha. Vi skyller på värmen!

2012-05-22 @ 21:37:51
URL: http://granaryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0