Dagens ridpass

Dagen började med att jag stog och borstade honom ganska länge oljade även in hans hovar. Sen skrittade jag fram ganska länge runt ridbanan, han kändes väldigt pigg och  framåt redan då. Efter kanske en kvart red jag in på ridbanan, han var väldigt mjuk i vänster varv men ganska stel i höger. Jobbade först i skritten med att få honom låg i  formen. Det kändes väldigt bra i ena varvet men i andra var jag tvungen att ställa utåt ganska mycket för att få honom att söka sig till innertygeln. Efter ett tag började han släppa efter lite. I traven var han ganska springig men det var ändå väldigt kontrollerat. Jobbade mycket med sitsen idag. Han var väldigt känslig för hjälperna! Galoppen kändes super, han tog fattningarna på engång och ökade inte förutom när jag sa till honom.
Jag har nog aldrig riktigt haft den känslan som jag hade idag, men jag tror båda var på riktigt bra humör! :D Kanske beror det på vädret? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0