Tävlingen

Jag började med att rida fram ute. Det var piss väder, man fick snö i ögonen och hästarna fick styltor. Han lyssnade inte så bra för skänkeln i början men då gjorde jag samma övningar som jag gjorde på träningen i onsdags, alltså framdelsvändnignar i båda varven och mycket tempoväxlingar. Efter jag hade gjort det ett tar började han ta skänkeln mycket bättre.
När det var sex starter kvar tills jag skulle starta så hoppade jag fram. Framhoppningen var inne i ridhuset eftersom det  var så dåligt väder.
Han kändes väldigt pigg och framåt och lyssnade på skänkeln jättebra,  problemet var bara att alla var i vägen hela tiden. Det var sjukt jobbigt då man var tvungen att tänka på att inte rida in i andra som skrittade på spåret istället för att fokusera på ridningen ordentligt.
När jag kom in på banan var jag orolig för att han skulle sega till men det gjorde han inte. Han blev sjukt taggad! Jag lät honom galoppera på i sitt tempo, så jag inte skulle sitta och hålla in honom hela tiden.
Jag var så nöjd när vi kom runt felfritt! :D
När jag hade hoppat var det ungefär 40 minuter tills jag skulle starta nästa klass så jag skrittade runt ganska länge och helt plötsligt hör man folk ropa i bakgrunden att flera inte har dykt upp så jag blev lite stressad men när vi kom dit och kollade vilket nummer det var så var det ungefär 7 starter kvar tills jag skulle starta. Så jag  travade ett tag och hoppade sedan fram på lilla hindret. Han kändes fortfarande jättebra och han hade bra bjudning, men jag ville inte ta något förgivet att han skulle hoppa felfritt igen så jag jobbade mycket  med tempoväxlingar igen och hoppade dom andra hindrna några gånger.
Sen var det min tur. När jag kom mot ettan ökade han väldigt mycket men jag vågade inte hålla in honom ifall han skulle tveka då så jag lät han flyta på i sitt tempo igen. Det gick ganska snabbt men jag kunde ändå kontrollera honom och rida dom vägarna jag ville. När han hade klarat alla hinder och jag red mot det sista blev jag otroligt nervös att han skulle stanna. Men det gjorde han inte och det blev felfritt i 70 också!
Är sjukt nöjd över ponnyn idag, han var så duktig och han var så sammarbetsvillig.
.
Här är en film från 60:
Och här från 70:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0