Dressyrlektion för Gun

Först hade vi intaget, så tog in alla hästar och gav dom mat. Sen spolade jag Mingus ben och borstade han i över en halvtimme. Sen gick jag ner till stallet och började att rida fram i en kvart innan lektionen började. Då jobbade jag mest i skritten och lite trav. Sen när lektionen började red jag först i skritt. Sen red jag lätt i traven i en stor åtta, i det vänstra varvet var han mjuk, men i det högra var han jättestel idag. Var även svårare att svänga igår till höger på hoppningen, det såg Eva också. Jag fick ställa ut Mingus och försöka ställa över lite smått försiktigt. Det gick sådär han lossnade lite iallafall. Sen travade jag i nedsittning i vänstra varvet och shit vilken känsla. Han travade på jättefint och frustade flera gånger. I det högra varvet fick jag ställa ut igen och jobba på. När lektionen var slut sa Gun att jag skulle rida lite själv på honom efteråt. Men jag hade inte så mycket tid på mig eftersom min syster fyller år idag så jag skrittade och travade lite självständigt. Skritten kändes verkligen superbra! Det blev ingen galopp idag.
Dagens Mingus. Han hade säkert rullat sig i hagen massor, vi såg när han rulla sig när vi kom!

Kommentarer
Postat av: Anna

Sv - tackar, allt bra? :D

2012-03-22 @ 21:41:32
URL: http://powerponys.blogg.se/
Postat av: Amanda

sv: Tack desamma, synd att han inte finns i liv bara :((

2012-03-22 @ 22:06:05
URL: http://amandalundinb.blogg.se/
Postat av: Linn

- Tack så mycket! :)

2012-03-23 @ 07:56:24
URL: http://jonssonl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0