Dag 4 - Hur började mitt häst intresse

Första gången jag satt på en häst var nog när jag var 2 år på min farmors islandshästar. När jag var liten red jag då och då tills jag fyllde 6 eller 7 då jag började på hästlekis på Väsby ridklubb 1 gång i veckan, sen brukade jag rida min farmors islandshäst ganska ofta när hon bodde nära oss. För ungefär 5 år sen flyttade hon till Norrland, då kunde jag inte rida hennes hästar lika ofta. Sen började jag rida mer och mer på väsby ridklubb, jag red i två ridgrupper 1 gång i veckan och hoppspecial varannan vecka som mest. Sen blev det dressyr+ hoppspecial varannan vecka och vanliga grupper 2 gånger i veckan och "hyrponny" på ridskolan man fick rida nångång i månaden. Tävlade klubbtävlingar på ridskolan i både hoppning och dressyr. Sen i slutet av 2010 började vi provrida ponnyer för foder, sen fick vi Danny Kaye i januari 2011. Kaye såldes efter 8 månader och sen köpte vi 2 hästar som skickades tillbaka för att dom inte gick igenom våran besiktning, sen köpte vi Mingus!

En bild på mig och Drengur när jag var liten. Han var nog den första häst jag red. Saknar honom så galet mycket! Världensbästa barndomshäst. Drengur dog 2008 av sin spatt när han blev 18, han orkade inte resa sig :'(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0