Tävling i spöregn på Hagbylunds ridklubb

Dagen började med att vi inte hittade till tävlingen och hade åkt fel, men som tur var hade dom flyttat fram tävlingen 1 timme så vi var inte försenade eller nått. Vi var där nästan först, men det började med att bilen körde fast. Så vi fick putta på bilen och sen lasta av Mingus. Sen parkerade pappa och vi lastade på Mingus igen. Sen efter ett tag fixade vi Mingus och gick ner till ridhuset där framridningen var. Så red jag fram ganska länge i alla gångarter. Mingus kändes väldigt spänd och öppen i formen. Blev lite bättre sen! Men sen skulle jag gå ner till banan. En funktionär hade sagt att jag skulle starta direkt efter prisutdelningen på c-ponnyerna. Så jag gick ner till collecting ring som var utomhus i spöregnet. Sen så säger dom att det ska vara en jävla paus. Så fick typ vara där i 20 minuter i spöregn och värsta blåsten. Sen fick jag gå in på banan, förväntade mig inte att det skulle gå speciellt bra. Somsagt var han öppen i formen och spänd i ena kortsidan där en högtalare med ljud spelade. Han höll inte galoppen i ena varvet, och i det andra så flöt han iväg. Slutade på 51,85! Riktigt dåliga procent men jag bryr mig inte. Tyckte endå att han var duktig, var helt okej nöjd iallafall! Nu ska vi ta tävlingspaus över sommaren och så får vi se vad som händer till hösten. Blir att träna en massa! :) 

Pappa fotade en bild med hans mobil, ville inte ta med systemkameran då den kunde bli blöt :/ KUL att det ska regna en massa nästa vecka också.......

Kommentarer
Postat av: Wilma

Verkligen jättefin blogg! Bloglovinbyte? :)

2012-06-02 @ 15:27:48
URL: http://wilmafur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0