Lektion för Lisa


Först fick jag rida runt Lisa i båda varven i trav skritt och galopp. Sen så såg hon nästan direkt vårat problem! När Mingus har skjuter upp huvudet så är det för att han kan ta upp huvudet och slippa jobba. Det gäller att bara vara väldigt bestämd och ner med handen när han gör så. Vi övade mycket övergångar från skritt till trav i början! Gick verkligen superbra och allt kändes så mycket bätte än vad den brukar. Han var lite envis men efter ett tag blev det bra! Sen skulle jag galoppera och då lyssnade han inte på min innerskänkel! Så då gjorde vi en övning utan stigbyglar/skänkeln utan krav på vad huvudet skulle vara, jag skulle gunga med rumpan och om han inte reagera så blev det smackning och på med spöt direkt! Sen när han gått fram, beröm! Efter några gånger reagerade han på en gång till och med i galopp! Efter det så började jag använda skänklarna igen och vips så var han jättebra för skänkeln! Nästan lite övertaggad! Det bästa av allt är att Mingus inte ens är trött i ridningen när han går ute på natten :D
Tycker att Lisa är grym att rida för! Så ska kanske rida för henne på söndag igen! 


Efteråt stod och höll på med ponnyn som bara satt fast med ett grimskaft. Han fick betfor och krafft på gången! Han stod stilla hela tiden tills han gick några steg framåt in i Charlies box och snodde lite hö. Lilla busponny! Stod och masserade + stretchade honom också! Nu har vi tömt Mingus box, inför städdagen imorgon!



Erin fotade lite bilder på oss men blev ingen film eftersom att min kameraladdare är borta till min andra kamera  :(


Kommentarer
Postat av: Tova

Tack så mycket, desamma:)!

2012-06-15 @ 21:16:20
URL: http://proudmary.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Duktiga<3:)

2012-06-15 @ 21:19:41
URL: http://ponyflash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0