Lektion för Lisa igen!

Idag red jag en dressyrlektion igen! Det gick HUUR bra som helst! Och jag fick jättemånga tips! Det vi övade på var övergångar! Började rida i skritt till trav, så skulle Lisa kolla. Sen så sa hon vad jag gjorde för fel, när han bråkade lite ska jag luta mig bakåt men jag hade lutat mig framåt när han gjorde det. Så då blev det mycket bättre när jag gjorde så! Sen sa hon att jag skulle blunda och känna bakbenen i övergången skritt till trav! Övergången blev superbra, sen testade jag och titta i övergången då blev den inte lika bra. Haha! Sen gjorde vi samma sak i galopp! Så nöjd över ponnyn att han fattade galopp DIREKT när jag la till skänkeln från både skritt och trav. Han gick stadigt i form för det mesta! När jag också tog upp blicken så blev det så mycket bättre. Lisa sa att det var min bästa övergång jag gjorde från skritt till trav en gång! Åh är så glad att jag har hunnit rida för Lisa nu, för hon ska åka iväg i 4 veckor nu. Så får klara mig själv, men nu har jag massa tips på vägen! Har bara ridit för Lisa i torsdags och i söndags och sen dess har det blivit en ENORM skillnad på hela ponnyn och min ridning på honom! Innan var han bråkig och skjöt upp huvudet och kunde trava på snabbare i traven, skjuta in bogen osvosv. Då visste jag inte riktigt vad man skulle göra.. Nu tar han inte upp huvudet ens i övergångarna! Fattar galopp som han aldrig har gjort med mig. Är bara helt enkelt SÅ DUKTIG!
Helt klart bästa lektionen, slår dom andra med hästlängder :'D

Blöt liten Minge innan ridpasset :')


Kommentarer
Postat av: Linda

Va kul att det gick så bra! :) Lisa verkar vara en jättebra ridlärare!

2012-06-17 @ 15:18:21
URL: http://lblogg.blogg.se/
Postat av: Linda

Jättefin bild på Mingus förresten! :)

2012-06-17 @ 16:00:09
URL: http://lblogg.blogg.se/
Postat av: Amanda

Åh jag blir så glad Sara att det gick så bra för dig! jag går liksom runt till alla och ba, har du ett problem, rid för Lisa! HAHA

Men hon är verkligen toppen och liksom beskriver alla problem och löser dem så man fattar! Liksom löser dem tillsammans med häst och ryttare :D

2012-06-17 @ 20:37:28
URL: http://granaryttarna.blogg.se/
Postat av: Sara ! :)<3

kul att det gick bra ! :D

2012-06-18 @ 00:31:54
URL: http://stickorstay.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0