Första ridpasset på 1 och 1 halv vecka.

Idag var första gången jag red på 1 och 1 halv vecka eftersom jag har haft ont i armen.
Började med att skritta ut en liten stund med Sara&Grazie och Rebeca&Bart. Det gick super!
Sen gick jag in i ridhuset. Började med att jobba i skritten, i början var han lite jobbig och ville ta upp huvudet men jag körde åttan ett tag. Alltså att jag går på två volter på en kortsida och byter varv varje gång jag kommer till mitten. Efter det så slappnade Mingus av och han  blev sjukt fin! Körde även åttan lite i trav för att se om han var lika avslappnad där och det var han. När jag skulle fatta galopp var jag inte berädd på att han skulle fatta på en gång då han brukar springa in i galoppen men det gjorde han inte utan han fattade på en gång! Och den känslan som jag hade i galoppen har jag aldrig haft förut, helt sjukt!
Efter så betade jag och Sara Mignus, hon plockade även lite gräs som han fick med morgon och kvällshöet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0