Hoppträning

Mingus är sååå grym, bästa ponny! Idag var den mesta fokus på galoppen och tekniken! Vi började att travhoppa ett kryss och sen några linjer där man skulle först minska galoppen och sen öka. Fanns även en kombination med! Vi hade "uppvärmningsbana" på låga hinder och sen blev det en bana på 80-90. Vi kom in för segt mellan hindret i kombinationen jag skulle ridit lite mer så blev ett stopp där, men då vände jag upp mot det igen. Stanna igen men sen tredje gången hoppade han utan att jag var beredd ett stort hopp! Alla andra hindrerna hoppade han hur fint som helst och sen kom vi på kombinationen igen och då blev det helt perfekt! Han hoppade verkligen med bakbenen och jag tror aldrig han har hoppat så bra med mig! Lindas övningar var verkligen super! :D
Erin fotade några bilder på uppvärmningen osv men inga på banan :p
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0