Gästinlägg 8 - Fanny & Linus

En berättelse som var väldigt rolig att läsa!  Som slutade super.

För att komma till Fannys blogg klicka HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR!


 

Tjena hallå hej Fanny heter jag och fyller 15 år denna vinter, jag är precis som alla andra i denna by sportintresserad och spelar både fotboll och basket samt spenderar den mesta tiden av min fritid hos hästarna eller bakom kameran. Jag bor i en liten by i norrland tillsammans med mamma, pappa, två bröder, 2 hundar och mina två hästar Linus och Its fantastic. Linus har jag snart hängt i hop med i 2 år och Its fantastic eller Ifa som hon kallas kom till mig i maj det här året. Men nu ska vi gå till min riktiga berättelse, den som handlar om Linus, min bäste vän. 

Jag hade, precis som många andra gått på ridskolan i flera år och sen som tack för att jag alltid hjälpte till med att ta in hästarna och rykta dom inan lektionerna fick jag rida en häst en gång innan lektion. Det var stallets nykomling Linus, en fjordvalack på 20 år, tjock som en tunna och seg som en snigel men världens snällaste. Jag var inte precis förälskad efter den turen man han hade något speciellt. Några dagar efteråt fick jag förfrågan om jag ville bli skötare på honom, jag svarade då nej då jag redan hade en annan ponny att ta hand om.

När sommaren sedan hade gått och närmade sig sitt slut bad min syster mig mocka häst transporten, sagt och gjort och jag gick och gjorde det, efter ett tag kom min bror och babblade om att jag skulle få en häst! Jag dumpade greppen och sprang in och frågade vad det var för någon, hon svarade att den var grön med lila prickar och hette Fridolf, haha! ;)
 

När det sen var dags att hämta hästen var jag över taggad, när vi sen kom fram var det inte allts samma lycka som inan, hästen jag skulle få var ingen annan än den gamla fjordingen från stallet. Vi lastade in honom och körde hem och väl framme visade han en annan sida genom att slita sig och dra till skogs. När det sen några dagar efteråt var dags att rida så visade det sig att han inte allts var som jag uppfattat det. så fort han fick skog under hovarna blev han överlycklig! Trampade på med öronen rakt framåt och när jag bad om galopp svarade han i en rad med glädje hopp inan han sköt iväg i fullgalopp!  Sen den dagen såg jag honom på ett annat sätt, ett sätt som jag gillade och som han gillade. 

Sen den dagen har allt rullat på, vi har kommit närmare varandra och han har blivit ännu piggare och gladare! Vi har hittat på det ena och det andra, allt från tokiga race rundor tillsammans med vännerna till att valla renar och allt där emellan, den här ponnyn har förändrats starkt i mina ögon, från att varit en slö, omotiverad häst till att bli världens tokstolle!

Just nu har han just tillfrisknat från en skada och vart halt en månad men vi har just börjat skritta igen och ponnyn är ett krutpaket. Jag älskar den här hästen, så himla mycket att det inte är sant, hela min värld kretsar runt honom.

Bjuder på tre bilder på mina fyrbenta vänner, jag och Linus är högst upp och ifa ser ni längst ner! vill ni läsa mer om oss så finns vi på http://faannyraautilaaa.blogg.se/  :D

 

 

 

Kommentarer
Postat av: Celia Ebba och Ella

Fin blogg!! Nu har vi frågestund på våran blogg.
VI svarar på ALLT!!!

Kram

2012-07-25 @ 09:46:33
URL: http://tjejernapturk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0