Gästinlägg 3. Bellnäs Love

En fin och sorglig berättelse. ♥
För att komma till hennes blogg klicka HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR!
 
Nu ska jag skriva en historia om min gamla sköthäst loves tid med mig Som tyvärr inte var lång.
 
Jag hade varit och åkt Slalom och när vi gick till bilen då mamma  sa något om att det var någon ponny som kanske skulle ha en skötare. och jag nappade direkt såklart.
Det skulle ha blivit min första riktiga sköthäst!
 
 
jag kom till stallet nån vecka senare, ett litet mysigt stall med 5 boxar.
jag red inte den gången, kollade mest vars hennes saker var och så.
 
 
när jag satt på min ängel för första gången var underbar trots att det var en kall vinterdag för 2/3 år sedan. jag kommer ihåg känslan så otroligt mycket, en känsla av trygghet blandad med fet lycka.
 
Sedan rullade det på, och jag tog med min kompis till stallet en gång, som var den mest hemska dagen i mitt liv - men det visste jag inte då. inte i den tidpunkten.
 
Mamma sa att min älskade Love skulle säljas. jag visste vad jag skulle göra, tankarna snurrade i mitt huvud. vars skulle hon säljas? när? jo tydligen skulle hon till sin uppfödare och få leva sista dagar där, hon var nämligen 24 år då. men riktigt fräsch och inga sjukdomar hade hon heller.
fast, så var det inte.
 
 
När vi var påväg till stallet sista kvällen innan hon åkte sa mamma att Love skulle Avlivas på onsdag. ( denna kväll var tisdag kväll.)
jag började störtgråta i bilen, min fina Lovis. jag var så otroligt ledsen. otroligt. jag kan inte beskriva.
 
jag red henne en sista gång, det var kallt, jag frös om tårna och jag grät.
men det var en pigg love jag satt på, helt utan tankar på att det var sista gången.
när vi skulle säga hejdå var jag krossad - jag förstod inte att jag ALDRIG skulle få se min prinsessa igen.
 
dagen, dendär tråkiga onsdagen som jag inte ville skulle komma, kom såklart. den dagen skulle min prinsessa avlivas. min älskade lovis.
Jag kommer ihåg klockslaget. 14.00 - det var då veterinären kom.

där slutade loves tid på jorden.
Vila i frid Love, alltid i mina tankar.
 
/ Emilia Samuelsson - http://brkryttare.blogg.se
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0