dagens ridpass

Idag red jag dressyr på ridbanan, jag kände att det var dags då jag inte har gjort det på länge ;) 
Började med att skritta fram i ca. 10 minuter runt ovalen. 
När jag gick in på ridbanan så tog jag tyglarna direkt och började göra 3 volter per varv, alltså på ena kortsidan, på mittvolten och på andra kortsidan. Han kändes ganska mjuk men han gjorde nästan allting för att slippa jobba.. När jag skulle trava så var huvudet ute och cyklade och han svävade nog på moln.. Hahah ett tag fick jag ingen kontakt alls. 
Jag fjantade runt lite i början, men som tur var hade jag Sara där så hon fick mig att inte larva runt ;) 
I ena varvet kändes det verkligen super! Den känslan i traven har jag nog inte haft.. Iallafall inte på riktigt länge, han kändes verkligen som en helt annan ponny! 
I andra varvet kändes det inte lika bra men jag blev ändå ganska nöjd där också! Avslutade med att rida i det varvet som kändes bäst och det gick suuper :D  
Hahah, vad skulle jag gjort utan Sara? ;) 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Han ser ganska liten ut. Hur hög är han?

Svar: 145.5 cm :D
Sara Hermansson

2012-07-29 @ 09:52:52
URL: http://livetmeddjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0