Ridhuset

Först när jag kom till ridhuset var det ganska många där, så man fick rida i ett varv och sen byta osv. Men sen gick några. Skrittade först fram ett tag på långa tyglar. Sen gjorde jag som i söndags, att få fram honom för sitsen. Sen så galopperade och travade jag ett tag på volter och spåret. Han lyssnade jättebra på skänklarna och galoppfattningarna! Han var väldigt pigg idag, så sen la jag undan spöt, och då gick det jättebra! Han var jättefin i galoppen! Sen travade jag av och gick med honom i ridhuset. Han fick stå på gången när jag kom in direkt, för mamma mockade. Han stod där supersnällt när jag stretchade och fixade. Är jättenöjd över honom idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0