Mädan islandshästar

Min faster bor också i mädan och här har hon en islandshästgård - Mädan islandshästar. Hon har en massa hästar och bor bara 5 minuter ifrån min farmor som har 4 hästar som står på hennes gård. Jag fick rida en häst som heter Skrökkvi som farmor och Susanna (min faster) delar på. Jag red med farmor&Sindri, Susanna&Alfadis och pappa&Freyja. Vi red i skogen i typ ett tag i skritt trav galopp & tölt tills Alfadis tappade en sko så då fick Susanna vända. Så vi andra fortsatte och red en riktigt mysig långtur till havet. Skrökkvi var jättesnäll att rida och hade fin gång, han tyckte det var kul och frustade mycket. Vi galopperade uppför backar och travade/ töltade på andra vägar vilket var helt underbart! Vädret var perfekt! Sen när vi kom tillbaka fick jag rida en annan vit islandshäst, Hekla. Barbacka till betet.  Hon var också supersnäll! Ska kanske ta kameran med mig till hagarna och fota lite islandshästar om jag får tid till det eftersom jag ska åka hem på torsdagmorgon. Det är blandat med åringar, föl och fullvuxna islandshästar! :)  Efter vi ridit åkte jag med kusinen, brorsan, pappa, farmor och badade. Nu har vi precis ätit middag!
Här är två bilder när jag rider Sindri 2009.
 
 
 
Kan visa lite bilder från norrland sen för har lite bilder på kameran men orkar inte tanka in dom nu!

Kommentarer
Postat av: Elin

Skönt för dig att fortfarande ha sommarlov! Vi här i Mark börjar skolan idag... :'(

Svar: verkligen :) fast jag börjar snart.. 5 dagar kvar :P
Sara Hermansson

2012-08-15 @ 06:53:59
URL: http://livetmeddjur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0