Svar på frågestund del 2

Postat av: Moa och Celina
När vart ni vänner?
När vi var små, Erin var 6 och Sara 8.
Hur vart ni vänner?
När Erin flyttade till Sverige, så flyttade hon in granne med Sara. Erin kom och ville leka, Sara var för blyg för att fråga, haha.
Hur länge har sara fotat (fotograf)?
Jag började fota när jag köpte min kamera 2009, nikon d3000. Nu fotar jag oftast med min andra kamera som jag delar med min pappa och syster, det är nikon d90. När jag inte får ha den så tar jag min! :)
Hur länge hade ni kaye?
I åtta månader, januari 2011 - augusti 2011

Vilken är eran favvo blogg?
http://granaryttarna.blogg.se
Dressyrmupparna/eller nellieberntsson?
dressyrmupparna!
Drömmar inom ridningen?
Erin: Jag har inga drömmar direkt inom ridningen men ett mål jag har i framtiden är att kunna hoppa högre utan att tycka det är läskigt eller obehagligt.
Sara: Vill utvecklas och bli en bra ryttare inom både hoppning och dressyr, vill satsa på dressyren med Mingus och nu ibörjan LC:1 men i framtiden superkul att kunna komma högre klasser i dressyr.
Hur långt satsar ni med Mingus?
Vi har inte värsta kraven. Nu har vi haft honom i ca 4 månader, men målen är att kunna tävla inom dressyr/hoppning och kanske lite fälttävlan
Hur högt har ni hoppat med Mingus?
Erin har hoppat 1 meter och Sara har hoppat 95cm
Varför just nikon kamera?
Vet faktiskt inte, min syrra tyckte jag skulle ta nikon / Sara
Vad skulle ni helst tävla fälttävlan/eller galopp?
Fälttävlan

Emilia och Mingus ♥
Hur många hästar provred ni innan ni bestämmde er för Mingus?
15 stycken
Vilket är ert favvo djur(utom hästar)
Hundar. Erin har en söt hund.
Hur kom det sej att ni skulle dela häst?
Eftersom ingen fick ha en häst själv då det inte skulle funka ekonomiskt så blev det så att vi skulle dela och våra föräldrar har ganska bra kontakt så det kändes ganska bra.
Varför ville ni skapa blogg tsm?
Därför att det var roligt att göra det när vi skulle dela häst och allting, så varför inte dela blogg? ;)
När var eran första tävling?
Oj det var riktigt längesen.. Saras var 2008, Erins var 2009
Vad hette den hästen du tävla på första gången?
Erin: Clements
Sara: Hector
Har ni bytt stallplatsen sen Celina var och provred kaye?
Ja det har vi.
Rida ut eller på volten?
Beror på väder och humör.
Drömjobb?
Erin: Något jag tycker är kul och tjänar mycket pengar på.
Sara: Ett jobb som jag gillar och tjänar tillräckligt med pengar så att jag har råd men en häst!
Vilken färg passar mingus bäst i?
Blått tycker vi
Vad har ni fastnat för när det gäller mingus?
Han är busig, men endå bäst
Vilken känd häst skulle ni vilja rida?
Briar typ
Vilken är eran idol inom ridsporten?
Rolf Göran Bengtsson och Jan Brink
Vad är den pinsammaste saken ni gjort inom ridsporten?
Sara: Vägrat ut mig med TJOCK busig b-ponny på min klubb där jag tävlar, ville bara försvinna!
Erin: När jag hoppade upp i sadeln och ridbyxorna sprack..
Har ni någon gång ramlat av på en tävling?
Sara har ramlat av massor på tävling, säkert 5 gånger.
Erin har aldrig ramlat av på tävling.
Vilken häst var det ni senast tävla på?
Mingus.
Har ni instagram?
Ja
Är ni mörkrädda?
Sara: Nej
Erin: Ibland
Skräckfilm/komedi?
Sara: Komedi
Vad tycker ni om ponnyakuten?
Tyckte det var bättre förra året så är inte insatt i det, har missat flera avsnitt.
Vad är mingus favvo godis?
Morot
Vem är finast av dressyrmupparnas hästar?
Claudia
Vad tycker ni om skvallerbloggar
Tycker dom är roliga om det är bra skvaller och inget taskigt.
Vad tycker ni om ponnysanning?
Helt okej
Vad tycker ni om islandshästar?
Lurviga och söta men ingen hästras vi kan tänka oss att ha.
Finaste hästrasen?
New forest bara för att Mingus är de, haha nejmen connemaror är fina också!
Vilken ögonfärg har ni?
Sara: grågröna
Erin: grönbruna
Hur högt har mingus gått på banan?
Kvalad 130.
Är mingus startad mer grener än hoppning?
Ja han är startad både dressyr, hoppning och fälttävlan.
Vad tyckte ni om runsten när ni tävla?
Fin anläggning och fina hinder, men väldigt rörig framridning.
Vad tycker ni om våran blogg?
Den är rätt så bra.
Vad tyckte ni om besöket hos Danny kaye på forsen?
Hemskt, vi grät under nästan hela tiden vi var där pga olika anledningar som vi inte tänker ta upp på bloggen.

Kaye är på bilderna.
Vad tyckte ni om besöket hos (mej) moa?
Vi blev verkligen superglada att han hade det så bra. Väldigt roligt förutom att Sara ramlade i en vattenpöl och hade blöta ridbyxor hela tiden (haha)
Favvoridbyxor?
vet inte..
Har nån av er kille?
Nej
Vad är det äckligaste ni vet?
Småkryp typ
Vad tycker ni om bigbrother?
Älskar det!
Skrattar ni mycket?
Oja
Postat av: Elin karlsson
Har eran vänskap försämrats sen ni skaffade häst ihop?
Nej den har bara blivit bättre.
Postat av: Lalla
Vad är det högsta ni hoppat på ponny/häst?
På ponny har vi hoppat 1 meter. På storhäst har Sara hoppat 60, och Erin 1m
Favoritbloggar?
http://granaryttarna.blogg.se
http://dailyhorses.blogg.se
http://ponnysanning.com
Vad har ni för kameror?
Sara har en nikon d3000 och en nikon d90 som hon delar med sin familj. Erin har en nikon d40 inom sin familj.
Postat av: Ronja
Varför delar ni ponny och hur får ni ihop det?
Vi tycker det är väldigt bra med att man får mer tid för skolan och kompisar.


Kommentarer
Postat av: Tussie

Gissa rätt och vinn länkning!



http://londonryttaren.blogg.se/2012/april/gissa-ratt-fa-lankning.html#comment



Förlåt om ni inte gillar såna här kommentarer.



Kram

2012-04-26 @ 17:42:58
URL: http://londonryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0