Ridhuset

Idag när jag kom stallet så regnade det. Typiskt eftersom alla andra dagar den här veckan har det varit jättefint väder. Så blev ridhuset, började att jobba i skritt och sen travade jag i lättridning. Galopperade lite i båda varven och sen fick han en liten paus. Sen började jag att jobba i nedsittning utan stigbyglar och det går verkligen sjukt bra i ena varvet där är han jätteduktig men andra varvet är lite svårare. Så jag jobbade mest i det svåra varvet med att leda och ställa utåt för att ställa över sen tog jag stigbyglarna igen men la undan spöt och red utan. Det enda problemet då var galoppfattningarna men det gick också bättre efter ett tag. Det jag övade på mest under ridpasset var övergångar mellan skritt och trav gjorde också skänkelvikningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0