Sara

Jag heter Sara Hermansson och är 15 år, född 1996. Bor i Upplands Väsby som ligger utanför Stockholm.
Jag började rida när jag var väldigt liten hos min farmor som hade 2 islandshästar.

När jag var 6 år började jag på en ridskola, Väsby ridklubb. Min favorit var Hector, en liten b-ponny. Red honom ganska länge, en riktig busponny är han.
Idag är han såld från ridskolan, för han inte passa där.


Blev medryttare på två shettisar och sen blev jag medryttare på ett russ. Ett envist russto, som heter Stina. 
Ibland kunde hon vända och börja skena mot stallet när man red ut. Sparka bakut, bocka och stegrat har hon gjort. Slutade på henne sen.
Tävlade en dressyr tävling med henne och hopptävlade några gånger på låg höjd. När vi kom mot 65 vägrade vi ut oss. Fick inte över envisa, tjocka ponnyn.
En annan favorit på ridskolan var Hagens Yoker. Yoker var väldigt speciell, lite skygg och var lite rädd och så för titt hinder. Gillade han verkligen.

Sen kommer vi till våran stjärna.
I december år 2010 provred vi Danny Kaye. Jag var helt kär i han, sen första gången jag såg honom. En såndär drömponny man bara träffar en gång. Ibörjan gick det verkligen inte bra! Efter 4 månader släppte allt och han blev värdens goaste. Mer om Kaye kommer i ett enskilt inlägg. Jag och Erin hade honom på foder i 8 månader.
2 januari - 10 augusti. Eftersom Kaye var c-ponny, så köpte vi han inte. En liten tjej fick honom i present, och hon blev jätteglad. Hon gillar honom jättemycket! :')



Den 13 augusti köpte vi Trixie, men det visade sig att hon är allvarligt halt, så hon åkte tillbaka till gamla ägarna den idag, 16 september.

Så nu tar vi nya tag och letar en ny d-ponny.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej! Jag tänkte bara fråga det där russet Stina som du red, var stod hon och vet du vem som ägde/äger henne? Skulle bli superglad om du svarade för jag känner nämligen igen henne, och undrade bara om det kunde vara samma häst! :) Tack på förhand!

2012-01-30 @ 18:00:48
URL: http://sannaochpia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0