dagens provridning

äIdag åkte vi till Örebro för att provrida en ponny. Där hade dom en till ponny i samma prisklass som vi skulle få testa. Vi gick ner till ridbanan så red dom först och visa upp en ponny i taget. Sen fick vi rida. Vi kände att Opaline var för het och svårriden för oss. Och ägarna sa att Opaline var den lättaste av dom två ponnyerna dom hade, så vi red aldrig den andra ponnyn. Så vi bestämde oss för att inte köpa någon av dom. 
Efter det så åt vi, och kollade ponnyer i örebro. Vi hittade en ponny som lät intressant. Så vi ringde dom och dom sa att vi kunde komma på en gång! Det var ett connemara sto, född 1995. 147 cm i mankhöjd. Gått LB hoppning, LC dressyr och fältävlan, 80-90 cm. Och såfort vi såg henne så blev vi kära. Hon var verkligen jätte mysig i hanteringen och som en dröm att rida! Vi vill ha den ponnyn!! Hoppas ägarna vill sälja henne till oss :) 

Nathalie, följde med som fotograf! 
Ägaren som  visade upp henne.
Sara och Opaline.
Erin och Opaline.
Ägaren och Sanna.
Sara och Sanna.
Erin och Sanna.
/ Erin och Sara

Kommentarer
Postat av: Izzanh

Men vill du/ni verkligen ha en häst som är 16 år? :)

2011-09-24 @ 22:37:31
URL: http://izzanh.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hoppas ni köper Sanna, ni var verkligen sjukt fina! :')



Åldern spelar ingenroll tycker jag, huvudsaken ni har kul med henne och att ni utvecklas. Åldern är bara en siffra ;)<3

2011-09-24 @ 23:19:03
URL: http://granaryttarna.blogg.se/
Postat av: erin

svar till Izzanh: I början ville vi igentligen inte det men nu när vi har provridit några olika ponnyer har vi insett att det vi igentligen vi är ute efter är en häst som kan lära oss. Då vi inte riktigt är redo för en ponny som kräver mer rutinerad ryttare än vad vi är :)



svar till nathalie: aw, tack så mycket :D

ja precis :) <3

2011-09-25 @ 00:11:30
Postat av: Josäfin :>

Jätte fina bilder :D

Den vita ponnyn va riktigt fin (=

2011-09-25 @ 19:13:47
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Sara

Köp den hästen som passar er, ni kanske hittar en yngre häst som passar er super bra eller så hittar ni en äldre häst som passar er super bra, åldern spelar inte så stor roll, jag tror att det viktigaste är att ni inte köper en för svår häst, då kommer det bara att bli jobbigt och tråkigt, och ridning ska vara kul!

2011-09-25 @ 19:14:19
URL: http://sara-pajdeg.blogspot.com/
Postat av: En tjej som kanske ska köpa Opaline

Hej! :D Jag ska kanske hyra/köpa Opaline. Vi bor väldigt långt ifrån där Opaline bor och ska isåfall bara köpa henne.

Varför tycket du att hon var svåriden? Var hon mjuk eller stel?

2011-10-12 @ 13:37:14
Postat av: erin

sv: Hej! Jag är inte så mycket för heta hästar så därför var det inget för mig :)

2011-10-12 @ 15:59:02
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/
Postat av: Alva

Hej! Jag har läst detta inlägg om och om igen, hahah! Jag ville bara säga att jag har köpt Opaline, om ni ville veta alltså :) Men var den andra hästen Blackie? Henne provred jag också men det blev Opaline :)



Opaline är jättenöjd just nu och hon har redan gjort enorma framsteg :)

Imorgon eller ikväll läggs filmer upp när jag red henne barbacka samt med sadel :)



OBS! Om ni svarar här i en kommentar på ER EGNA blogg så syns det inte för mig, så svara gärna i en kommentar på min blogg :)



2011-12-12 @ 07:47:51
URL: http://ponnymuppaar.blogg.se/
Postat av: Alice

Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

2012-03-18 @ 19:01:42
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0