häst är bäst

Du frågar mig vilken sport jag sysslar med. Jag säger att jag rider. Du säger till mig att det inte är en sport, att det är lätt. Du säger till mig att vi bara sitter där. Du säger till mig att det är en töntig hobby. Men jag frågar dig - Har du någonsin litat på någon som har en egen hjärna, egen vilja? Har du någonsin fallit från något högt i flera kilometer i timmen, borstat av dig och suttit dig i sadeln igen? Hoppat över något som är högre än dig? Dansat med en varelse som inte pratar ditt språk? Tvärstannat på två sekunder? Har du någon gång stått på ett annat djur i rörelse? Galopperat utan sadel? Så innan du säger något, tänk dig för. Förstår du det fantastiska bandet? Har du någonsin haft en lagkamrat som är tio gånger större än dig? Har du någonsin tränat 5 timmar per dag, 7 gånger i veckan? Har du någon gång haft ett samband med ett djur som väger 500 kg? Har du någon gång riskerat ditt liv för en sport? Så jag undrar - tycker du ridning är lätt.
amanda har fotat bilden.

Kommentarer
Postat av: Stella

sv: Tack! :D

Ni verkar ha en trevlig blogg! :)

2011-11-20 @ 08:14:09
URL: http://wecandoittogether.blogg.se/
Postat av: E L I N

SV: jahaa okej :D va kul!

Lilla Bellus är jätte fin!

2011-11-20 @ 16:37:18
URL: http://elinlagervall.blogg.se/
Postat av: emelie

sv. Tack så mycket=)

2011-11-20 @ 20:04:59
URL: http://komkoma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0